در سند بنیادین آموزش و پرورش در گزاره هایارزشینظامتعلیموتربیترسمی و عمومی از سلامت جسمانی، نشاط و تقویت اراده سخن گفته شده است و مدرسه در افق 1404 باید تأمینکنندهنیازهایفردیواجتماعیومحیطاخلاقی، علمی،امن،سالم،بانشاط،مهرورزوبرخوردارازهویتجمعی باشد. از اینرو ما مدرسه به صورت مدل زیر بررسی می کنیم. درست است که نقش اولیا در این مدل تا حدودی نادیده گرفته شده است ولی در هر یک از عوامل و ارکان مطروحه اولیا می توانند به صورت توانمندساز حضور داشته باشند.
غیر از اولیا، نهادهای اجتماعی دیگر نیز چون مساجد و کتابخانه ها می توانند در ای میان نقش توانمندساز را بر عهده داشته باشند که البته در مدل تعالی آنوزش و پرورش به آنها انشاالله خواهیم پرداخت.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیانثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
در این وب نوشت نه تنها به یک وبلاگ بلکه به رسانه ای دست یازیده ایم که سعی ما این است که آخرین تحولات و آخرین دستاورد براساس دو سند بنیادین بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را در آینه پرسش مهر به بحث و نظر بگذاریم.