در پستهای آینده به عمده مقالات مرتبط با شادابی در مدارس می پردازیم و سپس مدل شادابی در مدرسه را به تفضیل شرح خواهیم داد:
چکیده:
از دیدگاه کارکنان عوامل مدیریتی بیشترین و پرورشی کمترین عامل مؤثر بر نشاط اجتماعی بوده و معلمان بالاترین و معاونان کمتر ین نشاط رادارند.دانش آموزان عوامل مدیریتی را بیشترین و پرورشی راکمترین عامل مؤثر بر نشاط دانسته و نشاط اجتماعی آنها بالاتر از حد متوسط(4) بوده است.براساس مدرک تحصیلی،بیشترین عامل مؤثر بر نشاط از نظر کارکنان فوق دیپلم، عوامل مدیریتی و کمترین عامل مؤثر ،عوامل پرورشی بوده و کارکنان فوق دیپلم بیشترین و لیسانس و بالاتر، کمترین میزان نشاط را دارند.براساس سابقه کار ،بیشترین عامل مؤثر بر نشاط ازنظرکارکنان بیشتر از 20 سال سابقه کار، عوامل مدیریتی و کمترین عامل مؤثر، عوامل پرورشی ازدیدگاه کارکنان10-5سال سابقه کاربوده است، و نشاط کارکنان کمتر از 1 سال سابقه کار بیشترین و 10-15 سال ازهمه کمتر بوده است.براساس جنسیت ،کارکنان مرد عوامل مدیریتی را بیشترین و پرورشی را کمترین عامل مؤثر بر نشاط اجتماعی می دانند.ازنظر کارکنان زن نیز عوامل مدیریتی بیشترین و عوامل پرورشی کمترین عامل مؤثر بر نشاط بوده است و میزان نشاط زنان بالاتر از مردان می باشد.همچنین دانش آموزان دختر و پسر عوامل مدیریتی را بیشترین و پرورشی راکمترین عامل موثر بر نشاط می دانند و نشاط اجتماعی دختران بالاتر از پسران بوده است. به طورکلی از دیدگاه کارکنان و دانش آموزان کلیه عوامل بر نشاط اجتماعی بیشتر از حدمتوسط (4) تأثیرگذار است و نشاط اجتماعی کارکنان و دانش آموزان بالاتر از حدمتوسط (4)بوده است.
مومنی مهموئی, حسین؛ طاهره شجری؛ تقی اسدی و زهرا ایزدی، ۱۳۹۴، میزان نشاط اجتماعی و عوامل مؤثر بر آن از دیدگاه کارکنان و دانش آموزان مدارس ابتدائی، سومین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی، مطالعات اجتماعی و فرهنگی، تهران، تحقیقات اسلامی سروش مرتضوی، مرکز راهکارهای دستیابی به توسعه پایدار، https://www.civilica.com/Paper-EPSCONF03-EPSCONF03_038.html
همانگونه که دیده می شود عوامل مدیریتی بیشترین تاثیر را بر نشاط اجتماعی معلمان، کارکنان و دانش آموزان داشته اند.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیانثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
در این وب نوشت نه تنها به یک وبلاگ بلکه به رسانه ای دست یازیده ایم که سعی ما این است که آخرین تحولات و آخرین دستاورد براساس دو سند بنیادین بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را در آینه پرسش مهر به بحث و نظر بگذاریم.